Nuffnang Ads

Wednesday, July 14, 2010

Being in Love Makes You Happy

.

Bila diingat kembali, sudah hampir 2 bulan kami tidak ke kota sibuk KL itulah. Sebelum ini tiap-tiap bulan kami ke sana dan ya, Khayra travel ke KL tiap-tiap bulan since umurnya 2 bulan! Be it travel by car or travel by flight, Khayra dah cukup terbiasa dengan traveling and dia sangat behave dalam setiap perjalanan. So travel is not a big deal lah for us even with a baby tagging along with us.

Bermula awal minggu ini saya dikhabarkan dengan Pamphlets Warehouse Members Card Sale S*ogo pada hujung minggu ini. Kebetulan pula kami akan berada di KL minggu ini, jadi berita itu sangat mengujakan lah! Bila Warehouse Sale it is something to look forward tau sebab barang-barang murah dan ya, akan ada Happy Hour yang harga sesetengah barangan akan turun dalam masa sejam sahaja. Kemudian saya mendapat tahu I*kea juga sedang mengadakan jualan murah! Weee! Dan hari ini saya menerima sms J*usco akan mengadakan Mega Sales hujung minggu ini. Semua macam dengki ‘memanggil’ kehadiran saya. Kah kah! Sale dan saya berada di KL? The best combo, no? Kah kah! Harap masa dan wang mengizinkan lah. Haha.

Saya sudah packing barang untuk ke KL. Ya, travel hari Khamis, tapi Isnin dah start packing. I am particular in that way, please excuse moi. Haha. Last minute packing is not my style lah. Lagi-lagi I have to pack for three: myself, my Husband and my Lil Darling. To add on saya perlu tahu apa perlu dan mahu dibuat ketika travel; for my packing purposes and for now because I have a baby with me. I have to consider kalau baby sejuk ke, kalau lapar ke kalau nak main air ke, semua barang dah ada dan akan memudahkan kami lah kan?

Malam semalam Khayra tidur awal. Pukul 9 malam dah lena dibuai mimpi dalam cot nya. Mudah lah untuk saya mengemas apa yang patut. Pukul 11 malam Khayra terjaga dari tidur and after feeding her, she did not want to continue sleeping but wanted to play. That was the first time Khayra terjaga dan tak mahu sambung tidur as usually malam dia memang tidur sampai pagi. Guess what? Khayra terjaga until 2.30 in the morning dan baru lah mahu tidur. We both assumed she would wake up late in the morning tapi pukul 6.30 pagi dah bangun! Haha. Saya dah set dalam otak supaya tidak mengantuk di pejabat kerana urusan kerja yang padat dan ya, saya berjaya! I guess being a mother would make you turn into a time adjuster and yes to be prepared on any fortuitous circumstances especially when you are a working mom.

I don’t want to continue on the topic of ‘being a working mom’ in this entry sebab ia akan memerlukan banyak ruang dan masa untuk menitip setiap catatan mengenainya, but yes it’s a worth experience at all.


Tinggalkan saya dengan keseronokan saya membuat list things to buy berikutan jualan murah di KL nanti ya dan keterujaan saya mahu bertemu rakan taulan jika masa mengizinkan nanti! :P


P/s : Happy 2nd Birthday to my Lil Niece – Nur Aisyah Humairah!




Picture was taken by My brother.


.


5 comments :

fieza said...

Yeay! Khayra sudah start bangun awal pagi bermain2!!

Welcome to the geng.. hehe :))

Hazri said...

Alamak.. macam banyak je shopping complex nak pegi... window-shopping only yeeee.... hahahahha!

HW said...

Fieza : Haha. Harapnya tak berlarutan. Amiiinnn! :P

Hubby : Haha, janji dapat pergi! Teehee :D

Anonymous said...

shoping pompuan nombor wahid.. sama gak dgn bini amber, amber tukang kelek anok je..

HW said...

Bro : Memang doh. Terbaikkk! :P