Nuffnang Ads

Monday, January 12, 2009

Tag!

.
Syarat dan peraturan: Apabila telah terpilih dengan malangnya, silalah menulis 16 perkara paling rawak sama ada tentang fakta, perangai tak senonoh ataupun hala tuju hidup anda.Silalah hasut 16 orang lain untuk melakukan perkara ini.Sila tanda manusia yang telah menanda anda di peringkat awal.Ketahuilah, jika anda terpilih ia adalah kerana anda juga manusia biasa yang perlukan perhatian dan kasih sayang yang secukupnya ketika bayi.

Saya di-tag oleh Farahlily. Saya rasa peraturan di atas tidak begitu mesra alam lah. Heheh. Saya memilih untuk menjawabnya secara rawak namun dibahagikan kepada 4 tajuk utama sepertimana di bawah ini :-


A) Soal diri

1. Saya seorang yang sangat suka berkemas. Hati rasa sungguh tenang bila berkemas dan nampak keadaan teratur.

2. Saya seboleh-bolehnya akan/ingin menunaikan janji saya kerana saya paling tidak suka orang yang gagal memenuhi janji (dengan sengaja dan tiada usaha untuk cuba menunaikannya). Bagi saya, orang yang menepati janji adalah orang yang tahu menghargai kehidupan dan sangat menghargai orang lain.

3. Saya akan diam apabila marah kerana saya percaya sesuatu keadaan itu boleh dikuasai dengan baik apabila kita diam dan berfikir sejenak.

4. Oh, sekarang saya macam sedikit batuk. Cuaca di sini sungguh tidak menentu.


B) Soal kehidupan

5. Saya sudah berkahwin tetapi masih tinggal bersama ibu bapa saya kerana status kami “PJJ” (Perkahwinan Jarak Jauh) [buat masa sekarang].

6. Saya dan Suami akan bertemu setiap hujung minggu samada di KL atau di Terengganu (dan kami telah membuat syarikat-syarikat penerbangan negara makin maju ekoran tiket yang dibeli setiap minggu).

7. Kadang-kadang saya rasa nak bukak nursery dari membuat kerja-kerja perundangan ini sebab saya begitu adore babies.

8. Tapi saya rasa saya tak boleh (rasanya lah – refer to No. 7 di atas) buat kerja lain sebab saya percaya Tuhan bagi anugerah untuk saya terus berkhidmat utk masyarakat dalam bidang perundangan ini.


c) Soal kerjaya

9. Saya bekerja di salah sebuah firma di Terengganu di mana salah seorang rakan kongsinya adalah ayah saya sendiri.

10. Sila lah jangan salah anggap kerana Bos saya merupakan senior partner/pengasas firma ini dan saya bukan bekerja ‘dengan’ ayah saya. (Cuma, kami satu firma sahaja)

11. Saya mempunyai seorang personal assistant yang sungguh rajin dan dalam banyak perkara, dia sungguh membantu dan memudahkan kerja-kerja saya di firma.

12. Saya begitu kagum dengan Bos saya. Selain daripada bijak berbahas, dia juga amat terkenal untuk legal opinion dan kes-kes high profile di sini. Kagumlah!


D) Soal umum

13. Saya tak faham kenapa orang susah (atau kedekut?) untuk membalas SMS? Bukan mahal sangat pun kan?

14. Saya tak faham kenapa ada orang yang susah nak bagi signal kalau nak membelok ke kiri atau ke kanan semasa memandu? Berat sangatkah signal tu?

15. Sekarang, di akhir doa saya setiap kali selepas solat, saya mendoakan agar tiada lagi pertumpahan darah di bumi Palestin dan insan-insan kecil yang menjadi mangsa keganasan itu. Cukuplah.

16. Saya tidak berhajat tag sesiapa. Sesiapa saja yang berminat, sila lah menjawabnya juga. Heh.
.


No comments :