Nuffnang Ads

Monday, February 2, 2009

On Pregnancy

.
Image is from here
.
1. I did my 3rd scan during last Saturday (31.01.2009) accompanied by my beloved Husband. Owh, Husband Dearie was so excited! Driving back to Kuala Terengganu alone after his working hours and reached at my house at 1 o’clock in the morning where at first he planned to surprise me tapi tak jadi as he arrived late and risau gate dah kunci. Hehe. And after the check up and scanning on Saturday, he had to drive to Kota Bharu for his trial on Sunday (cuti Hari Wilayah plak tu) and right after the trial he drove back to Kuala Terengganu again. Today, he will drive back to KL (will definitely missing you, Dearie! *sob*) and will catch flight to Kuching to attend Bart’s wedding tomorrow (we have already bought flight tickets for two, however due to my condition we decided that I have to stay and just rest).

2. Nope, not because I suffer anything abnormal with my pregnancy, but we just thought it would be better that if I just have my time to rest at home rather than be in the journey again as we just got back from Jakarta.

3. As the Husband had his first time experience ‘looking’ at our baby ‘live’ at the scanning monitor (sebab sebelum ini I just MMS the scan result to him), I felt happy for him. Doktor cakap baby sihat (Alhamdulillah), kami dah nampak baby’s back bones dan nampak baby gerak-gerak actively. Juga Doktor tunjukkan kami the baby’s hair! Suddenly Hubby said, “oo, Alhamdulillah, baby kita tak botak.” Ngee.

4. Throughout this earlier pregnancy, I did not suffer too much morning sickness and nausea cuma adalah alah kepada certain bau seperti bau sabun basuh. Terus rasa pening, sakit kepala and rasa loya bila bau sabun membasuh be it sabun basuh pinggan or sabun basuh baju. Jadi saya ‘dikecualikan’ daripada membasuh pingan mangkuk di dapur sekarang samada di rumah Umi saya, rumah Mertua saya atau rumah kami di Damansara. Kalau Hubby ada, dia akan take over basuh pinggan. (Thanks Dearie!) Hihi.

5. And yes, saya kuat berjalan / traveling sejak pregnant ini. Saya akan rasa happy sangat bila traveling dan rasa sungguh sihat sekali. Kami plan ke Bandung juga semasa di Jakarta tempoh hari, tapi Hubby tamau saya terlalu penat jadi kami concentrate on Jakarta saja.

6. I read somewhere that during 120 days of pregnancy, Allah akan meniupkan nyawa/roh ke atas kandungan kita and this explains why baby is starting to kicking mother’s tummy after 4 months.

7. My Dearie Husband has already bought maternity wears for me since last month. Ngee. I thought of wearing them this week as banyak baju dah tak muat. No, not that I am getting fatter or bigger tapi tataulah macam amazingly baju (read : kain/pants/jeans) tak muat tapi macam tak nampak pun saya membesar. Hihi. Surprisingly my weight is increasing from month to month tapi saya tak nampak gemuk! Like my mum said, “Umi time ada anak 2 pun still slim macam biasa.” Maybe it runs in the family. Hahah!

8. Lately saya macam tamau makan nasi putih during dinner. Jadi menu gantian saya would range from noodles, nasi goreng atau apa-apa menu lain selain nasi putih. Jadi during lunch hour saya akan makan nasi putih berlauk dengan berselera sekali. Heh.

Owh, banyak pulak list. Better get back to my work. Kalian tolong doa-doakan saya dan baby selamat dan baik-baik saja ya! Amin!


"Ya Tuhanku, berilah aku di sisi Engkau seorang anak yang baik. Sesungguhnya Engkau Maha Pendengar doa."
[Surah Al-Imran : 38]

.


No comments :