Nuffnang Ads

Wednesday, April 15, 2015

Fine Motor Skills - Activity For Kids (4)

Siapa tahu kan, dengan susun-susun pemadam yang cute dan colourful pun boleh menyumbang kepada development of fine motor and maths skills for preschoolers – kuasa Allah semua. Setiap perincian yang Allah buat pasti ada manfaatnya. Subhanallah.

Koleksi pemadam yang cute and tiny ini kami beli di Mr. DIY. Ada banyak jenis dan design. So bila balik rumah, memang Hafiya excited nak susun semua ikut group dan boleh kira per group ada berapa – kira boleh meningkatkan daya pengiraan (if there is such term :P)


Ini masa baru nak start buat. Excited dah ni. 





As you can see, Hafiya begitu concentrate nak cari design yang sama dan nak letak ikut groups. Until semuanya berada dalam group masing-masing – Hafiya akan start mengira, “One, two, thyee, four, five, six, seben, eight, nine, TEN!” Yeay!” Obviously, dia hanya tahu sampai 10 (at the moment) :P Lepas tu dia ulang dalam BM pulak pengiraan 1 - 10. Heheh. Ada juga I guna ice cube trays untuk put all the tiny erasers according to their groups.

OK, aktiviti yang berguna to promote and build fine motor and maths skills yang paling mudah dan bahan yang mudah untuk dicari. 

Selamat mencuba! :D


No comments :