Nuffnang Ads

Wednesday, April 1, 2015

Weekend With Besties - KT Trip 2015

Friends are like stars; they come and go, but the ones that stay are the ones that glow

Pagi Jumaat (27.03.2015) saya dimulakan dengan whatsapp messages dari Linda dan Zmah yang memaklumkan lokasi mereka sepanjang perjalananan dari KL / Putrajaya ke KT.

Kami still hantar Khayra pergi kelas mengaji as usual sebab dah target diorang akan sampai around tengah hari. So they called Hazri masa dah nak dekat sampai (around 11.00am – diorang pecut dekat highway dan tak ada kereta sangat), waktu tu Hazri tengah fetch Khayra dari kelas mengaji dan diorang sampai 5 minit awal kat rumah dari Hazri. Hehe. Lepas dah borak-borak sekejap, kami had an early lunch kat rumah je (kami sediakan lunch – nasi ayam, keropok lekor dan dessert) dan lepas tu continue borak-borak lagi since hotel diorang belum ready nak check in. Around 12.30 diorang proceed untuk check in kat Intan Beach Resort, tapau some nasi ayam for the kids in case lapar lagi kat hotel dan Hazri went for solat Jumaat dan saya mengemas dapur. Oh, waktu nak balik, Hana tak nak balik sebab nak stay kat bilik Khayra, suka tengok buku dan toys katanya. Hehe.

Kami janji nak keluar around 4.00pm untuk ke Teluk Ketapang, tapi diorang letih sangat so pukul 5.00pm baru jumpa kat Petron atas Jambatan Sultan Mahmud untuk ke Teluk Ketapang. Sesi makan segala seafood celup tepung dan keropok lekor serta air nyiur dan ABC. Lepas tu ke pantai untuk poney rides, main bubbles and kites.

Malam kitorang just rest sebab esoknya nak bangun awal untuk aktiviti ke Pulau Kapas.

Kami keluar seawal jam 7.40 pagi (Sabtu / 28.03.2015) (saya dan suami dah siap tapaukan nasi minyak Terengganu untuk bekal ke pulau) dan on the way ke jeti, singgah beli nasi dagang Mok Ngoh, keropok lekor, nasi lemak dan bihun – memang party makanan diorang ni. Haha. Dah pre-booked boat dengan Suria Link – boat dijadualkan jam 9.00pagi. Since kami sampai awal, Encik Zakaria tu cakap dah boleh gerak terus, so lepas bayar parking (day rate RM4.00 / overnight RM7.00), kami terus ke jeti dan naik boat. Driver boat kami nama Abang Mi. Boat rides fare – dewasa RM40 return, kanak-kanak RM20 return. Tapi dia bagi diskaun kanak-kanak RM10 je lepas tanya pasal diskaun. Hehe. Waktu nak bertolak tu dah siap janji nak balik pukul 12.00 dengan Encik Zakaria, so dia kata OK. Tapi sebenarnya jadual boat tak ada pun pukul 12.00 tapi dia ikut je kehendak dan program kami. Senang berurusan dengan dia, Alhamdulillah.

Memula naik boat, memang menjerit jugak sebab tak sangka macam tu, terumbang-ambing dipukul ombak besar. Takut pun ada. Hehe. Maafkanlah kami ni, nama je orang Terengganu, satu pulau pun tak pernah pergi (Hazri pernah pergi long time ago).Tapi my kids seronok dan tak takut langsung. Happy tengok diorang happy. Boat rides to Pulau Kapas around 20 minutes so sampai sana terus bentang alas. Bebudak dah tak sabar nak main air dan pasir. So the rest of the day kat Pulau Kapas kami main air, buat sand castle, makan-makan, borak-borak, ambik gambar etc. Kebetulan jumpa Athirah, student practical firm kami dulu, so terus minta dia jadi photographer, maka adalah gambar semua orang. Yeay!

Around 11 something, kami dah stop segala aktiviti then pergi shower dan salin baju semua dan tunggu boat sambil makan kudapan yang ada. Boat datang around 12 something dan terus balik ke jeti. Bila balik ni rasa kejap je pulak naik bot.

Sampai dijeti, kami pergi lunch kat Asia Signature dan lepas tu kaum ibu ke Pasar Payang untuk shopping spree dan kaum abah dan anak-anak balik rumah / hotel untuk berehat. Kiranya petang tu saya jadi driver bawa diorang berdua ke Pasar Payang. Lepas hantar semula ke hotel, saya balik rumah dan tadaaaa – Hazri dah siap basuh dan jemur semua baju-baju. Alhamdulillah. Thank you, Suami! *loveyou*

Malam kami booking dinner kat restoren Katana je sebab dekat dan memandangkan Khayra sekolah hari Ahad, tak nak lambat sangat tidur. Diorang datang lepas Maghrib so sempatlah jumpa Mama dan Abah juga. Around 9.30pm dah gerak balik dan diorang ke Losong cari keropok lekor.

Pagi Ahad after dah hantar anak-anak ke school, saya dan Hazri jumpa diorang kat Kak Pah untuk breakfast together and saying goodbye.

That’s the end of our #weekendwithbesties trip to Kuala Terengganu pada tahun 2015. InsyaAllah more to come.

Until now, kami still deal with the withdrawal syndrome (dan sakit badan). Haha! Love you, guys! :D

1 comment :

ibuwijioya said...

weehuuuuuu...best sangat spent quality time kat KT...rindu balik..tsk..tsk