Nuffnang Ads

Wednesday, February 4, 2015

Tergolek Jatuh

Khayra has a music lesson class every Tuesday at 2.00 pm. Biasanya after class, Khayra will stay at my office before we both going back to our home-sweet-home sebab kelas dia within a walking distance from my office.

Nak dijadikan cerita, last week when we wanted to go home, as we walked downstairs to the ground floor, macam mana ntah dia boleh tergolek jatuh tangga!

I was like calling her name several times bila kejadian berlaku sebab I was totally in shocked. Tak sangka boleh jatuh tergolek kat tangga dan tak sempat grab her hands sebab it was too fast. Memula I kaget jugak dan hampir nak nangis takut dia tercedera ke apa kan. Khayra immediately bangun bila dah sampai bawah tu and I ran to her to check whether she was OK or not. Dia tak nangis, just gosok-gosok her pipi yang nampak merah sikit. After I checked her condition and her body, Alhamdulillah nothing yang merisaukan, we went back home and fetched Hafiya.

Tapi rasa nak ketawa pun ada lepas-lepas tu bila teringat nampak dia tergolek. Haha.

I told my mom and when she was on the phone with my mom, ada dengar dia cakap, “Khayra tak ngantuk.” Maybe my mom was asking her yang dia ngantuk ke sampai jatuh tergolek. Hehe. We did monitor on her condition that night and a few days after and Alhamdulillah, semua OK.

So this week, when we wanted to go back home from my office, she was taking extra caution masa nak turun tangga and tengok anak tangga satu persatu sampai bawah. So when she was safely turun sampai ground floor, I waited there and gave her a big applause sebab berjaya turun sampai bawah tanpa jatuh tergolek. Hehe.


Khayra’s reaction? - hanya senyum tersipu! Bahahahahaha.


2 comments :

ME! said...

Hahahaahhaha too cute Khayra! But it would be nerve wrecking for me too if my daughter to fall off the stairs! Alangkah jatuh terduduk pun Mummy dah dukdakdukdak... strong girl Khayra!

HW said...

Kan? Panik kejap. Tapi lepas-lepas tu bila teringat semula memang rasa nak ketawa sebab nampak depan mata tergolek one by one anak tangga tu. Hehehe :P